Sunday 5 May 2013

bila hati rase dilenyek lori

sakit kan bile dipermainkan, sakit kan bile kita jatuh dan takde  tangan yang menyambut, sakit kan bile orang yang kita sayang, orang yang kita percaya tipu kita . yessss ! sakit sangat ! hohohohohoho makanya pergilah cari penawar....bukan hanya menangis di bawah bulan purnama sambil dengar lagu bruno mars especially lagu dia yang bertajuk talking to the moon tu . sentimental habis weh ! cari penawar yang boleh ubatkan hati yang tengah luke tu... kalaulah hati ni boleh dikeluarkan dan boleh diubati dengan sapu minyak gamat atau tampal koyok kan bagus ! setiap penyakit ada penawarnye...

aku ada tanye member aku cara cara nak hilangkan rase sakit, perih, pedih, dan seangkatan dengannya , member pertama aku cakap belilah handy plus (betul ke aku eja ni ? ) dan tampal pada tempat yang luke tu . aku tak berape nak faham apa maksud dia...then dia explain..... carilah hiburan yang boleh buat hati kita senang, tenang, cari seseorang yang boleh buat kita ketawe ataupun dengar masalah kita dan bagi nasihat yang membolehkan kita membuat keputusan dengan bijak . member aku yang kedua pulak cakap.... try 'busykan' diri kau dengan buat apa saje benda . tak kesahlaa... buat kerja rumah ke, buat kerja sekolah ke . asalkan busy . korang nak buat kuih raye pun boleh...tu pun kalau dah takde keje langsung . kalau semua benda dah buat and tak tahu nak buat ap dah... meh sini tolong aku buat homework (kehkehkehkeh) . tu antara cara yang aku dapat  dari kawan kawan aku .

sebenarnya banyak lagi care... bagi aku care yang paling mujarab sekali adalah dengan dekatkan diri kita dengan Allah,,,dia maha mengetahui semua yang terjadi, . mohon kepadaNYA supaya diberikan kekuatan untuk menjalani ujiannya . Allah takkn menguji hambanya diluar kekuatan kita sendiri . apa yang terjadi ada hikmahnya . renung-renungkanlah :')

assalammualaikum




No comments:

Post a Comment